DailyOne

Λάχανο: Γεμίστε το χειμώνα σας με υγεία!

27 Σεπτεμβρίου
20:39 2013

Στην κατηγορία:

Το λάχανο βρίσκεται αρκετές φορές την εβδομάδα στο τραπέζι μας, καθώς αποτελεί ένα ιδιαίτερα αγαπητό φαγητό για τους Έλληνες. Είτε ωμό σε σαλάτες, είτε μαγειρεμένο δίνει άψογο γευστικό αποτέλεσμα. Ταυτόχρονα έχει πολλά να προσφέρει στην υγεία μας.
Το λάχανο ανήκει σε μια μεγάλη οικογένεια λαχανικών, τα σταυρανθή και συγγενεύει με το κουνουπίδι, το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών κ.ά., λαχανικά που είναι εξίσου ωφέλιμα για την υγείας μας.

  • Πως το λάχανο ωφελεί την υγεία μας;

Πρόκειται για ένα λαχανικό πλούσιο σε φυτοχημικές ουσίες, όπως τα θειοκυανικά, η ινδόλη-3-καρβινόλη, η λουτεΐνη, η ζεαξανθίνη και τα ισοθειοκυανικά, οι οποίες μαζί με την υψηλή περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C μπορούν να προστατεύσουν τον οργανισμό από τον καρκίνο του πνεύμονα, του παχέος εντέρου, του μαστού, τον καρκίνο του προστάτη και του στομάχου, με την εξουδετέρωση και αποβολή επιβλαβών ουσιών από το σώμα, όπως οι ελεύθερες ρίζες.

Επίσης, συστήνεται σε άτομα που υποφέρουν από παθήσεις τους αναπνευστικού, ρευματισμούς και σε περιπτώσεις νευρικών διαταραχών. Και ενώ για χρόνια υπήρχε η εντύπωση ότι η κατανάλωση λάχανου μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα, τα νέα δεδομένα δε συμφωνούν με αυτόν τον ισχυρισμό.

Η σουλφοραφάνη που περιέχει, φαίνεται να προφυλάσσει και από το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού, το οποίο θεωρείται η πρωταρχική αιτία εμφάνισης έλκους στο στομάχι. Ακόμη, μπορεί να βοηθήσει στην μείωση της αρτηριακής πίεσης και την χοληστερόλης, με αποτέλεσμα την προστασία του καρδιαγγειακού συστήματος.
laxano_ugeia_dailyone
Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το χρώμα του μοβ λάχανου οφείλεται στις ανθοκυανίνες, που προσφέρουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε φυτοχημικά από ότι το πράσινο λάχανο, ενισχύοντας έτσι τα οφέλη υπέρ της υγείας μας.

Τα 100 γραμμάρια λάχανου αποδίδουν μόλις 25 θερμίδες και περιέχουν 3 γραμμάρια φυτικών ινών που καλύπτουν το 10% των ημερήσιων αναγκών μας. Αποτελεί πολύ καλή πηγή βιταμίνης C και βιταμίνης Κ, βιταμίνης Β6 και φυλλικού οξέος καθώς και μαγγανίου. Επίσης, είναι καλή πηγή θειαμίνης, σιδήρου, μαγνησίου, φωσφόρου, καλίου και ασβεστίου.
Ακόμη, κάτι που σε πολλούς προκαλεί έκπληξη είναι η υψηλή περιεκτικότητα του λάχανου σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα. Έχουμε τονίσει στο παρελθόν τη σημασία των ωμέγα 3 λιπαρών για τον οργανισμό μας.

Μπορείτε εύκολα να «γεμίσετε» το χειμώνα σας με υγιεινά πιάτα που περιέχουν λάχανο, καθώς φυσικά και να καταναλώσετε άφθονο στη χειμωνιάτικη σαλάτα σας.

  • Συμβουλές για σωστή αγορά, ασφαλή κατανάλωση και συντήρηση

• Ψάχνετε για ένα βαρύ λάχανο με ζωηρό χρώμα στα φύλλα του.
• Τα φύλλα του πρέπει να είναι συνεκτικά μεταξύ τους, σχετικά σκληρά και να μην εμφανίζουν αλλοιώσεις.
• Μην το αγοράσετε αν υπάρχει εμφανής προσβολή από έντομα ή/και κάμπιες.

Πριν την κατανάλωσή του καλό είναι να αφαιρέσετε μερικά από τα εξωτερικά του φύλλα που συνήθως είναι και πιο σκληρά και ταλαιπωρημένα και φυσικά να το ξεπλύνετε με νερό. Για να αποφύγετε την περίπτωση ύπαρξης εντόμων, μπορείτε να το αφήσετε να μουλιάσει για λίγα λεπτά σε νερό όπου έχετε προσθέσει ξίδι.

Σημαντικό είναι επίσης κάτι που ισχύει για όλα τα λαχανικά και τα φρούτα, ότι, δηλαδή, πρέπει να κόβονται την τελευταία στιγμή πριν καταναλωθούν για να μη χαθεί η πολύτιμη βιταμίνη C. Μάλιστα καλό είναι να χρησιμοποιείται μαχαίρι από ανοξείδωτο ατσάλι.

Να θυμάστε ότι για μερικά θρεπτικά συστατικά των λαχανικών, η θερμότητα δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένας εχθρός. Έχουμε μιλήσει στο παρελθόν για Μαγείρεμα λαχανικών για «φυλάκιση» των θρεπτικών συστατικών.

Για τη συντήρησή του προτιμήστε τις χαμηλές θερμοκρασίες του ψυγείου, διατηρώντας το μέσα σε πλαστική σακούλα ή ένα μεγάλο μπολ που κλείνει αεροστεγώς. Κρατήστε ολόκληρο το μέρος του φυτού που δε χρησιμοποιήσατε και εκεί μπορεί να συντηρηθεί έως 2 εβδομάδες.

                  

Άλλοι χρήστες διάβασαν επίσης